Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF),
Panaszkezelési információk
Adatkezelési tájékoztatónkat alul az Adatvédelem menüpont alatt megtalálják!
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF), Adatvédelmi szabályzat
Panaszkezelési információk
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF), Panaszkezelési információk
www.furdoszobawebshop.hu, www.soprowebshop.hu, www.intermatex.hu, www.intermatexmozaik.hu, www.ferrowebshop.hu weboldalakhoz.
Adatkezelési tájékoztatónkat alul az Adatvédelem menüpont alatt megtalálják!
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni valamelyik webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, az abban leírtakat elfogadja. Ha valamilyen kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk elérhetőségein szívesen segítenek Önnek.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
I. Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
www.furdoszobawebshop.hu, www.soprowebshop.hu, www.intermatex.hu, intermatexmozaik.hu oldalakhoz.
Az ÁSZF tartalma:
- Fogalmak meghatározása
- Üzemeltetői adatok
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
- A kínált termékek kategória besorolása
- Rendelési információk ismertetése
- A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
- Rendelés lépéseinek bemutatása
- A megrendelt termék/házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
- Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
- Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
- Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatban
- Jótállási, garanciális információk, tudnivalók
- Panaszkezelés
- Az elállási jog ismertetése
- Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
- Adatkezelési információk
Fogalmak meghatározása.
ÁSZF - Általános Szerződési Feltételek. (rövidítve:ÁSZF) Az Eladó és a Vásárló jogait és kötelezettségeit, a webáruház használatát magában foglaló leírás.
Fogyasztó, megrendelő, vásárló - A webáruházban regisztrált és ott vásárló magánszemély, cég vagy intézmény.
Eladó, Üzemeltető, Forgalmazó - A webáruházat üzemeltető "VARTE" Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Adatvédelmi szabályzat - A regisztráció során megadott Vásárlói adatok kezelésére vonatkozó nyilatkozat.
Üzemeltetői adatok
"VARTE" Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Adószám: 12853702-2-41
Székhely: 1047. Budapest, Megyeri út 7/A
Cégjegyzékszám: 01-09-706643
Kibocsátó: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Statisztikai számjel: 12853702-4752-113-01
Alapítás éve: 2002
Elektronikus levélcím: info@varte.hu vagy furdoszobawebshop@gmail.com
Telefon: 06 1 272 09 86 vagy 06 70 948 47 30
Kapcsolattartó: Varga Tamás
Webáruházunkban kötött szerződések nyelve: Magyar
Tárhelyszolgáltatóra vonatkozó adatok:
Tárhelyszolgáltató neve: Websas.hu Kft.
székhelye: 8272 Tagyon, Petőfi Sándor utca 7.
fióktelepe: 1149 Budapest, Egressy utca 27-29. B ép
elérhetősége (telefon): +36-1/422-14-60
elérhetősége (e-mail cím): info@websas.hu
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A megjelenített termékek a webáruházban on-line rendelhetőek meg, házhoz szállítással vagy személyes átvétellel (raktárunkban) . Bemutatótermünkben személyes értékesítés történik. A bemutatóteremben bővebb áruválaszték áll rendelkezésre.
A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
- fürdőszobai felszerelések, fürdőszobai kiegészítők
- zuhanytálcák, zuhanyfalak, zuhanykabinok, zuhanypanelek
- csaptelepek, mosogatók, szerelvények, öblítő tartályok
- kádak, hidromasszázs berendezések, szaunák, radiátorok
- szaniteráruk kerámiából, műmárványból
- üvegtéglák, mozaikok, burkolási segédanyagok
Szállítási tarifatáblázat itt: http://www.furdoszobawebshop.hu/hazhozszallitas/
Rendelési információk
A vásárlás csak regisztráció után lehetséges. A regisztráció során kizárólag a legszükségesebb adatokat kérjük el, ami a rendelés (szállítás) lebonyolításához és a számla kiállításához szükséges. A regisztrációt a vásárlás előtt vagy a vásárlás véglegesítése előtt is elvégezheti. Erre a rendszer automatikusan felhívja a figyelmét.
A regisztrációt egyszer kell megtenni. A regisztrációs adatok a Vásárló által bármikor módosíthatók vagy kérésére töröljük a regisztrációt. A regisztráció törlésével a kezelt adatai is törlésre kerülnek, kivéve azon adatokat, melyekre vonatkozóan jogszabályi iratmegőrzési kötelezettségünk áll fenn (számla adattartalma).
A Vásárló a regisztrációval a Általános Szerződési Feltételek-ben (ÁSZF) és az Adatvédelmi szabályzatban foglaltakat elfogadja. Hozzájárul hogy a megadott adatokat az adatvédelmi szabályzat szerint a megrendelés teljesítése érdekében kezeljék, az adatainak meghatározott körét az Üzemeltetővel szerződött futárszolgálatnak átadják. Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et és az Adatvédelmi szabályzatot időről-időre egyoldalúan módosítsa, mely esetben a megváltozott tartalmú ÁSZF és Adatvédelmi szabályzat a weboldalon történő közzététellel lép hatályba. Aktuális megrendelésének leadásával Ön a megrendelésekor hatályos ÁSZF-et és az Adatvédelmi szabályzatot ráutaló magatartásával elfogadja. Kérjük ezért, hogy későbbi megrendeléseinek leadása előtt is figyelmesen olvassa el a hatályos ÁSZF-et és Adatvédelmi szabályzatot. A webáruházban kötött szerződések, megrendelések nyelve: Magyar.
A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8-17 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
Abban az esetben ha a megrendelések száma és azok feldolgozása időigényességük miatt elhúzódna, akkor a következő munkanapon végezzük feldolgozást. Import termékek esetében a gyártó visszaigazolása után értesítjük a vásárlót.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon vagy e-mailben visszagazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő a magyarországi raktárakban található termékek esetében általában 7-10 munkanap, az import termékek a gyártó visszaigazolásának függvényében, általában 14-16 naptári nap.
Az internet és telefonszolgáltatás, továbbá a rendelések rögzítéséhez használt informatikai rendszer hibájából adódó hibákért, késedelemért nem vállalunk felelősséget!
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetőknek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Erre olyan okok miatt kerülhet sor mint pl: gyártói specifikáció vagy méretváltoztatás, minőségi problémák, szállítási problémák, nagymértékű árváltozás. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! Amennyiben egy megrendelés meghiúsul mert visszautasításra került és azt már a Vásárló előre kifizette, a termék vételárát az Eladó visszautalja a Vásárló részére. Ha több termék került megrendelésre és abból részteljesítés történt (a Vásárlóval egyeztetve), akkor csak a hiányzó termék ára kerül visszautalásra.
Rendelés menete
1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba (minden termék mellett ott található a kosár amire rá kell kattintani). Egymás után több terméket is behelyezhet a kosárba. Felül az aktuális termék látható, alatta a hozzá kapcsolódó termékek. Jobb oldalon láhatja a Kosár tartalma dobozban, hogy eddig milyen termékek lettek betéve és milyen értékben. Innen a termék mellett található piros ikonra kattintva kivehet terméket a kosárból vagy akár teljesen ki is ürítheti. Megrendeléseit bármikor áttekintheti a honlap jobb oldalán található "megrendelés áttekintése" feliratra kattintva. Itt újra van módja módosítani a kosár tartalmát. Befejezheti megrendelését vagy visszatérhet a termékekhez.
2. Ha úgy gondolja, hogy megrendelését befejezte és lezárja a vásárlást akkor a kosár tartalma doboz alján lévő "tovább" feliratra kattintson.. Ha regisztrálva lépett be akkor a rendszer átugrik a szállítási / fizetési mód kiválasztására. Ha eddig a pontig nem regisztrált vagy nem jelentkezett be akkor itt a rendszer felajánlja a regisztrációt vagy bejelentkezést.
3. Szállítási / fizetési mód kiválasztása oldalon kiválaszthatja, hogy előre utalással kíván fizetni vagy készpénzzel az áru átvételekor. Felhívjuk figyelmét, hogy biztonsági okokból készpénzzel az áruátvételkor maximum 100.000,- Ft értékhatárig tudnak fizetni ha futárral történik a kiszállítás és a kiszállítás helyén kerül kifizetésre! Az ezt meghaladó értékű vásárlásnál csak előre utalással tudnak fizetni! A személyes átvételnél, amikor a raktárunkban veszi át és az árut a Vásárló ott fizethet készpénzzel – (100.000,- Ft felett is) és bankkártyával egyaránt. Utánvétes fizetésnél készpénzkezelési költség terheli a vásárlást aminek díja a szállítás menüpontban olvasható.
4. Megrendelés elküldése. Ezen a ponton az „adataim módosítása” illetve a „kosár módosítása” gombra kattintva van még lehetősége az esetleges adatbeviteli hibák azonosítására és kijavítására. Ellenőrizze le a megrendelését, ha kell módosítson. Ha megrendelését véglegesítette és adatait leellenőrizte küldje el megrendelését a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával. A „Megrendelés elküldésre” gombra történő klikkeléssel a Vásárló egyben tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik az Üzemeltető irányába. A megrendelés feladását követően a rendszer automatikus e-mailt küld az Ön által megadott e-mail címre, ami minden megrendeléssel kapcsolatos adatot tartalmaz, kivéve a szállítási költséget. Ez egy a rendszer által küldött automatikus válasz. Visszaigazolásnak nem minősül, a rendelést minden esetben a kollégáink külön email, vagy telefon útján véglegesítik, igazolják vissza. Ön tudomásul veszi, hogy megrendelés leadása a Ptk. 6:64. § szerinti ajánlattételnek minősül, amely ajánlathoz Ön kötve van. Az ajánlati kötöttség megszűnik, amennyiben legkésőbb 48 órán belül nem kap a fentiek szerint telefonos vagy e-mailes visszaigazolást. A webshopban feltüntetett árak tekintetében az árváltoztatás jogát fenntartjuk, az értékesítési árat a telefonos vagy e-mailes visszaigazolás (nem a rendelés vételéről szóló automatikus válaszban) kiküldésével véglegesítik a felek. A Felek közötti egyedi szerződés ezen időpontban jön létre. A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk., valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) rendelkezései irányadóak. A szerződés távollévők közötti szerződésnek minősül, és amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül, úgy az a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló Kormányrendelet hatálya alá tartozik (fogyasztónak minősül a Ptk. 8:1. § (1) bek. 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy). A szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A szerződés nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető. A szerződéskötés tényét a társaságunk rendszerében rögzített elektronikus adatok igazolják. A szerződés adatai az online felületen elérhetők és szükség esetén módosíthatók.
Amennyiben az Üzemeltető a visszaigazolás alkalmával arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy az általa megrendelt több termék közül egyes termékek nem állnak rendelkezésre, vagy a megrendelt termék(ek) ára eltér a webshopban feltüntetett ártól, vagy azok leszállítása az átlagos szállítási időtartamokhoz képest csak lényegesen hosszabb idő alatt lehetséges, úgy Vásárló dönthet a teljesíthető megrendelés fenntartása, vagy az attól való elállás mellett.
A szállítási költséget a visszaigazoláskor közlik Önnel a kollégáink telefonon vagy e-mailben. A szállítási költség az Ön által is elérhető díjtáblázat alapján kerül megállapításra. (Házhozszállítás menüpont, díjtáblázat) Bizonyos értékhatárok felett a szállítás díjmentes. Ezekre vonatkozó információt is a szállítási díjtáblázatban talál.
5. A beérkezett megrendelését telefonon minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat. Az egyeztetett időpontban kiszállítjuk saját gépkocsival vagy a megbízott futárcéggel.
Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie. Kérjük, hogy későbbi megrendelései során mindig ellenőrizze korábban megadott adatait (különösen: számlázási,- szállítási cím, cégnév). Az Üzemeltető a Vásárló által rendelkezésére bocsátott hibás vagy hatálytalan adataiból eredő károkért felelősséget nem vállal.
A csempe és padlólap menüpontban található termékekre a webáruházban nem veszünk fel megrendelést! Csak a bemutatóteremben értékesítjük.
A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni vagy előre átutalni a Varte Kft. bankszámlaszámára. (a helyszíni fizetés max. 100.000,- Ft értékhatárig lehetséges). A fizetendő végösszeg a megrendelés összege és a szállítási költség (amennyiben nem díjmentes a szállítás) összege, vagyis minden költséget tartalmaz. Utánvét esetén készpénzkezelési költség kerül felszámításra melynek összege a szállítási információk alatt megtalálható. A számlát és a garancia levelet (amennyiben ilyen az adott termékhez tartozik) a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár (fuvarozó) előtt szíveskedjék átvenni, megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli hiány vagy sérülés reklamációt nem áll módunkban elfogadni! Biztosítunk lehetőséget a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére, ebben az esetben a házhozszállításnál csak át kell venni a terméket.
Házhoz szállítás, információk
Webáruházunk megrendeléseinek kiszállítását a cégünk saját munkatársai vagy szerződött külsős szállítócég munkatársai teljesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A kiszállításkor a kiszállítást végző munkatárs előre értesíti telefonon az átvevőt. Az egyeztetett időben szállított és át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük. Újbóli kiszállításnál a szállítási költség újból felszámításra kerül.
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak (fuvarozónak). Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének (beleértve a sikertelen és az újbóli szállítás ellenértékét is) előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani! Tájékoztatjuk, hogy a csomag átvételének meghiúsulása nem érinti az Üzemeltető és Vásárló között a megrendelt és visszaigazolt termék(ek)re vonatkozó adásvételi szerződés szerinti kötelezettségeket.
Csak olyan helyre vállaljuk a kiszállítást a hely cím biztonságosan, szabályosan megközelíthető tehergépkocsival is és a parkolás megoldott. Forgalom elöl elzárt területre, sétálóutcába, 3 tonna alatti súlykorlátozott útszakaszra nem tudjuk vállalni a szállítást. A termékek a gépkocsinál kerülnek átadásra. Kérjük olyan személy vegye át az árut aki annak átvételére minden szempontból alkalmas. A megrendeléshez használt weboldalon külön menüpontban elérhetők a részletes szállítási feltételek.
A termékeink lényeges tulajdonságairól termékek megrendelésére szolgáló internetes webáruházban tájékoztatjuk. Természetszerűleg bizonyos termékekről nem nyújtható teljes körű tájékoztatás. Amennyiben valamely termék tulajdonságait illetően bizonytalan, vagy kérdése van, megrendelésének leadása előtt forduljon kollégáinkhoz akár telefonon, akár az Üzemeltető székhelyén található bemutatótermünkben személyesen.
Az Ön által megrendelni kívánt termékek megnevezése, mennyisége és bruttó (adót tartalmazó) vételára a megrendelés során a „Kosár tartalma” menüpontban érhető el.
A termékek értékesítőjeként mind szóbeli, mind írásban előterjesztett panaszait a hatályos jogszabályok rendelkezései szerint kezeljük.
A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti kötelező fogyasztói tájékoztatás
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet előírásainak megfelelően az Üzemeltető a termékre vonatkozó megrendelés, illetve az adásvételi szerződés megkötését megelőzően az alábbiakról tájékoztatja Önt mint a terméket fogyasztóként megvásárlót.
Kellékszavatosság: Ön a Forgalmazó hibás teljesítése esetén a Forgalmazóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Választása szerint a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: a) Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Forgalmazó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát. b) Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ár arányos leszállítását vagy a hibát a Forgalmazó költségére Ön is kijavíthatja, kijavíttathatja vagy - végső esetben – c) a szerződéstől is elállhat.
Ön akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a Forgalmazó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette e) pontban meghatározott feltételeket;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Forgalmazó megkísérelte a termék szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a Forgalmazó nem vállalta a termék szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy észszerű határidőn belül vagy a Vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a terméket szerződésszerűvé tenni;
e) A Forgalmazónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt termék visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan termék eltávolítását teszi szükségessé, amelyet a termék jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő termék eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított termék üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Ha a Vásárló hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Forgalmazót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott terméknek csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Vásárló az adásvételi szerződést csak a hibás termék tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb termék vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Vásárlótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Vásárló az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott termékek egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Vásárlónak a Forgalmazó költségére vissza kell küldenie az érintett árut; és
b) a Forgalmazónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Vásárló részére az érintett termék vonatkozásában teljesített vételárat, amint a terméket vagy a termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Forgalmazó adott okot. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Forgalmazó értékesítette. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság: A Termék hibája esetén Ön - választása szerint - a fenti kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Forgalmazóval vagy a termék gyártójával szemben. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A Termék e jog gyakorlása szempontjából akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az azt teljesítővel szemben érvényesítheti.
Jótállás: A fenti szavatossági igényektől meg kell különböztetni a jótállást. Az Eladó az általa forgalmazott termékekre jótállást (hétköznapi szóhasználattal garanciát) nem vállal, azonban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján bizonyos termékekre vonatkozóan jótállási kötelezettsége áll fen.
A jótállás jogszabály által előírt időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A forgalmazott termékeink egy részénél továbbá a gyártó egyoldalú nyilatkozattal jótállási kötelezettséget vállal. Ezen termékekre gyártótól és terméktől függően 12 és 120 hónap közötti garanciát vállalnak a gyártók vagy képviseleteik. A jótállási határidő azonban nem lehetett rövidebb a jogszabály által kötelezően előírt jótállás határidejénél.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a jótállási kötelezettséget vállaló gyártók a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felelnek a hibás teljesítésért.Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a Vásárlóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett gyártók a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felelnek a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.
Ha a gyártó(k) meghatározott termékek tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújtanak, a Vásárló közvetlenül a gyártó(k)tól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy a terméket cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó(k) a tartósságra vonatkozó jótállási nyilatkozatban az e bekezdésben, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben foglaltaknál kedvezőbb feltételeket is biztosíthat(nak).
A Forgalmazó a jogszabályi, illetve a vállalt jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a Forgalmazó a jogosult felhívására - megfelelő határidőben – a jótállásban vállalt kötelezettségeinek nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt.
A jótállási idő a termék átvételétől kezdődik meg. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Meghibásodás esetén a termékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. Azoknál a termékeknél ahol nincs garancialevél mellékelve és hibát észlel keresse ügyfélszolgálatunkat. A termékek garanciális szervízpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. Garanciális időkről a Garancia menüpontban kaphat bővebb felvilágosítást. Javasoljuk, hogy a Vásárláskor kapott számlát vagy blokkot őrizze meg, mert a garanciális hiba bejelentésekor a szervíz vagy a gyártó kérheti. A számlával vagy blokkal tudja bizonyítani, hogy a termék még a garancia időn belül van. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a termékek hibája miatti bármely reklamációnál szükség van a termék vásárlását igazoló blokkra vagy számlára amivel a vásárlást és annak idejét igazolni tudja.
Elállás: Ön a megrendelésétől kezdve a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a Terméket átveszi. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Forgalmazó ÁSZF-ben megjelölt postai, illetve e-mail címére, Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Ha Ön eláll a Szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (ideértve az esetleges szállítási díjat is). Az elállási jog gyakorlása esetén Önt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a Forgalmazó azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Egy sérült, méretre vágott, kifúrt, felszereléskor szerszámmal megsértett, hiányos alkatrészekkel visszaküldött termék újként nem adható el, ezért értékcsökkenés jön létre és szükséges lehet alkatrészek pótlása, cseréje amit a Forgalmazó Ön felé költségként számít fel. Felhívjuk figyelmét, hogy néhány alkatrész beszerzési költsége és beszerelése a komplett termék árához képest aránytalanul magas lehet. Ön – ezen információk figyelembe vételével – köteles a Forgalmazó részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt személyesen visszaadja vagy elküldi a terméket. A Termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. A visszatérítés során, amennyiben a Terméket személyesen szállítja vissza, úgy az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, ha a Terméket postán vagy szállító igénybevételével küldi vissza, úgy banki átutalás útján térítjük vissza a vételárat az Ön által az elállási nyilatkozatban megadott belföldi számlaszámra. E visszatérítési módok alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni). A visszaküldést illetően mindenképpen egyeztessen kollégáinkkal akik tájékoztatják a visszaküldés pontos címéről, ami termékcsoportonként változhat. Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése a Vásárlót terheli!
A csomag cégünkhöz vagy logisztikai raktárba történő beérkezését követően, videó kamerával vagy digitális fényképezőgéppel rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt). Amennyiben a termék helytelen használatából adódó hibát vagy bizonyítható kárt észlelünk, az ellenszolgáltatás visszafizetési kötelezettségünkbe beszámítjuk az okozott károk, értékcsökkenés megtérítésére vonatkozó követelésünket. Ezen károk, értékcsökkenés felméréséig a termék ellenszolgáltásának visszafizetését felfüggesztjük.
Ellálási nyilatkozatminta (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi Termékek adásvételére irányuló Szerződés tekintetében.
Szerződéskötés (rendelés leadásának) időpontja: ............................................................................................................................................
Vásárló (fogyasztó) neve: ..................................................................................................
Vásárló (fogyasztó) címe: ..................................................................................................
Az elállással érintett termékek megnevezése vagy azonosító kódja: ............................................................................................................................................
Bankszámlaszám (ha a terméket nem személyesen szállítja vissza): ............................................................................................................................................
Kelt: [Helység], [Év, hónap, nap]: .......................................................................................
Vásárló (fogyasztó) aláírása: .............................................................................................
Panaszkezelési lehetőségek.
Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztói panasz jogintézménye nem azonos a termék hibája miatti jótállási, szavatossági jogok érvényesítésével. Amikor ön valamely termék hibája miatt jótállási vagy szavatossági igényt érvényesít az nem minősül panasznak. A fogyasztói panasz célja, hogy a kereskedő jogszabályoknak meg nem felelő eljárása esetén jogorvoslatot nyújtson a fogyasztó részére. Ennek megfelelően Ön például fogyasztói panasszal fordulhat társaságunkhoz, ha a már említett szavatossági igényének jogosságát munkatársaink a törvényi határidőn belül nem vizsgálják ki, vagy az Öntől megvizsgálásra átvett termékről nem adnak átvételi elismervényt. Ugyanígy fogyasztói panasszal élhet, ha jótállási vagy szavatossági igényét a megvizsgálást követően elutasítottuk.
Javasoljuk, hogy panaszát ha lehetősége van írásban küldje el lenti elérhetőségeinkre..
Panaszát megteheti személyesen ügyfélszolgálatunkon (Varte Kft - 1047. Budapest, Megyeri út 7/A) nyitvatartási időben, továbbá telefonon, levélben vagy e-mailben.
Esetleges panaszukkal az alábbi helyekre fordulhatnak:
Varte Kft.
Cím: 1047. Budapest, Megyeri út 7/A
Telefonszám: +36 1 272 0986
E-mail: info@varte.hu
Járási Hivatalok
A Fogyasztó lakcíme szerinti Járási Hivatal
A Járások elérhetősége itt érhető el: http://jarasinfo.gov.hu/
Újpest (IV.kerület) Önkormányzati Hivatal jegyzője
Cím: 1041. Budapest, István út 14.
Telefonszám: +36 1 231 3197
Faxszám: +36 1 231 31 99
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhatnak. A békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatók: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A Társaságunk székhelye szerint illetékes békéltető testület a
Budapesti Békéltető Testület
székhelye:1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
Tájékoztatjuk, hogy Társaságunkat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a Fogyasztóvédelmi törvény (1997. LXV. tv.) 29. § (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett nyolc napos határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével Társaságunk a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben Társaságunk székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozásunk együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Az 524/2013/EU rendelet Tájékoztatjuk, hogy fogyasztói jogvitáik rendezéséhez az Online Vitarendezési Platformot is igénybe vehetik. Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el magyar nyelven: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show
Az Általános Szerződési Feltételek és az egyes szabályzatok módosításának jogát fenntartjuk!
Utoljára módosítva: Budapest, 2022.08.09.